Cases

Air Greenland case fra januar 2010

Air Greenland har i januar 2010 taget en ny IT-løsning i brug til forbedring af administrationen af flyvninger med helikoptere. Løsningen er leveret af AX-Services.
Med løsningen opnår Air Greenland:

  • Effektivisering af registreringsrutiner for transport opgaverne
  • Forbedret opfølgning på charter flyvninger og styring af forudbetalinger
  • Forbedret økonomi rapportering
  • Hurtigere fakturering og derved forbedret likviditet

Løsningen er baseret på Microsoft Dynamics AX 2009 ERP systemet / projektstyring, samt et avanceret system for mobil-kommunikation.

20 helikoptere er udstyret med en særlig robust mobiltelefon / PDA, Motorola MC55.

Piloten kan på mobiltelefonen/computeren se kundens bestilte flyvning, samt registrere tidsforbrug, antal transporterede personer og vægt af gods, registrere afvigelser og nye flyvninger, samt tankning af brændstof.
Til slut har kunden mulighed for at kvittere for den udførte transportopgave, ligesom der kan tilføjes notater.

Mobiltelefonen/computeren kan sende/modtage data på en række forskellige måder - mobiltelefoni, trådløst netværk, satellit og USB-kabel. 

Læs om kundens udtalelser her til Microsoft...



Air Greenland - Tele

Aktuelt
Roden 54     9260 Gistrup     Tlf: 30 33 06 40     fas@ax-services.dk